Nazwa forum

...a tu król podobny ogniowi Albo spadającemu z góry potokowi Idąc owym szaszorem i ogromną lawą, Lewą tu Chmielnickiego, a tam ręką prawą Dosiągł Chana samego; wpół ich rozerwawszy Niesłychaną przewagą; dopieroż im dawszy Ognia więcej...

#1 2010-09-15 21:59:15

 K.V.A.

Moderator

8994786
Zarejestrowany: 2010-09-14
Posty: 735
Punktów :   

Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Wiek XVII - epoka baroku, jest jednocześnie piękny i fascynujący, a z drugie niebezpieczny ze względu na liczne wojny. Szczególnie tak się to przedstawia w naszym państwie. Czy chcielibyście żyć w tych pięknych i zarazem niebezpiecznych czasach!?!

Ostatnio edytowany przez K.V.A. (2010-09-15 22:00:49)

Offline

 

#2 2010-09-15 22:30:49

 Ostwald xD

Administrator

6075912
Zarejestrowany: 2010-09-14
Posty: 414
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Ja? Ja z pewnością tak. Owszem wojen było więcej przez co można mówić, że było niebezpieczniej...Ale aby na pewno? Nie sądzę. Swawolne kupy trudzące się rozbojem były czymś wszechobecnym, ale hetman wysyłał jakąś chorągiew a nawet nie, wystarczył mały podjazd, dwa miesiące, trzy i wszyscy wyrżnięci w pień. Teraz, człowiek nie przejdzie w nocy wąską uliczką nie drżąc o swoje życie. I tu nie wystarczy wysłać podjazdu do rozwiązania problemu.Niestety. O wojnach ludzie byli uprzedzani, każdy wiedział, kiedy wybuchnie i z kim, każdy miał sposobność by się ubezpieczyć, uciec, zgromadzić ludzi czy arsenał. Teraz człowiek nie zorientuje się a już będzie po nim. Przykra rzeczywistość. Porwania jako jasyr Tatarski? To straszne ale może teraz nie ma porwać do Niemieckich burdeli?  Wydaje mi się, że ludzie byli kiedyś bardziej życzliwi i bardziej oddani sprawie. Nie mówię tu o takich typach jak Chmielnicki czy Radziejowski-tacy się znajdą. Ale to było piękne każdy robił wszystko sam. Żadnych telefonów, internetów, telewizorów i jacy ludzie byli szczęśliwi. Kurka ..... pola, lasy, stepy....  Wsiadasz w koń i znikasz.... a jak jeszcze rodzina szlachecka, bogatsza rodzina szlachecka to świat stoi otworem. Nie było takiego pieprzonego wyścigu jaki możemy zaobserwować ówcześnie. Tfu! Nie nawidzę tego. Wybieram VIIw!!

Offline

 

#3 2010-09-27 21:23:13

 K.V.A.

Moderator

8994786
Zarejestrowany: 2010-09-14
Posty: 735
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Każde czasy mają swój urok i specyfikę, ale jedne odpychaja, a drugie wręcz przyciagaja. Ciężko stwierdzić od czego to zależy, jednak wszystkie bez wyjątku mają zarówno wady jak i zalety i to które któś woli to już kwestia gustu.

Offline

 

#4 2010-09-27 22:39:43

 Ostwald xD

Administrator

6075912
Zarejestrowany: 2010-09-14
Posty: 414
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Masz rację. Ja np. nie moge przetrafić biegu za kasą, chęcią posiadania wszystkich nowinek technologicznych, super modnych ciuszków i "najnoweszego podkładu reklamowanego przez Kate Moss". Czasami mam ochote zaszyć się w jakiejś malutkiej wiosce gdzie będę miała święty spokój od miejskiego zgiełku. W wiosce, w której co rano wdychać można świeże powietrze, łazić po polach, zalgądać do lasów. W takim miejscu, aż chce się wstawać równo z 1 pianiem koguta, ubrać się w szlafrok i na boso pobiec za dom, położyć się na jeszcze mokrej od rosy trawie i dziękować Bogu, że swtorzył coś tak pięknego... A wieczorami leżeć i oglądać gwiazdy, które widać niesamowicie dokładnie. I robiąc to wszystko nie musi się człowiek przejmować, żę uznają go za wariata lub co gorsza, że zarobi w pysk przy pierwszej lepszej sposobności( w ciemnych zaułkach miast to baaaaaaaaaaaaardzo możliwe przecież)....

Tęsknię za "moim" Suchym Lipiem.... A tak go nie cierpiałam... eh....


Mnie w obecnych czasach chyba przyciąga to, że postęp jest tak wielki i prędki "pokazuje" nam piękno natury...

Offline

 

#5 2010-09-28 15:32:28

Wer

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-09-15
Posty: 680
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

No, to mnie też denerwuje
Albo zwłaszcza wszechobecne szpanowanie młodzieży "ile to się nie wypiło, jaką się ma mocną głowę". No sorry, ja też święta nie jestem, ale nie chwalę się na lewo i prawo kolegom i koleżanką że się narąbałam na weselu chrzestnego ;p
Powiem szczerze że mi się to niekoniecznie podobało i generalnie nie widzę sensu w piciu wódki... Browara z przyjacielem - owszem
Albo tak jak pisałaś, lamerskie ciuszki, najnowsze telefony i mp4, albo Bóg wie co jeszcze... Mi tam starcza mój Samsung, który właściwie jest już przedpotopowy w erze aparatów dotykowych z funkcją dzwonienia ;p
Jak bym mogła to bym wybrała właśnie XVII wiek, albo dwudziestolecie międzywojenne. 
Ludzie chyba byli ciut normalniejsi...

Offline

 

#6 2010-09-28 16:02:26

 Ostwald xD

Administrator

6075912
Zarejestrowany: 2010-09-14
Posty: 414
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Ja mam dotykowy xD. Ale to dlatego, że stary mi sie mój soniacz zpsół a umowa mi się kończyła... xc. Ale Nokia 3310 wymiata xD hahahah
Rzucisz i zabijesz ... a nie te dotykowe... położysz coś na nim już telefon zrypany bo sie wyświetlacz zjebał.....

Tak mnie też to irytuje. Wódka jest ok ale raz na jakiś czas i tak żeby z pinacoladą albo soczkiem pomarańczowym/grejfrutowym zmieszać.
Jak mi kumpele opowiadają jak sie załatwiają do nieprzytomniści w weekendy to mnie na wymioty bierze....;|

W tamtych czasach w wieku 15 chłopcy byli dziećmi, dziewczynki troche mniej(często już szukały uparcie mężów). ale była ta granica między dzieckiem a osobą dorosłą....Ostatnio widziałam dziewczynę z 5 kl. podst(siostra mojego kumpla) ubrana w szmatki Hannah Montana a na twarzyczce( bo u 11 letniego dziecka to jeszcze twarzyczka) kilo tapety....

Offline

 

#7 2010-09-28 16:54:01

Wer

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-09-15
Posty: 680
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Dokładnie miałam w swoim czasie 3310 xD Telefon nie do zajebania ;D Włączał mi się jak rzucałam nim o podłogę w krytycznych momentach xD
Ja już po tym weselu mam jakiś wstręt do wódki ;] Wolę browara, a najchętniej reedsa ;p
O weź... Ta Hannah Pojebana Montanna jest tak głupia że aż żal dupę ściska. W ogóle dzieci do lat 14 nie powinny mieć dostępu do neta i tych wszystkich bzdur...
Kurde, albo bajki Jakie teraz to zjebane jest, ja pierdziu, nie mogą puścić częściej jakiś gumisiów czy smerfów ? Albo zwariowane melodie

Offline

 

#8 2010-09-28 17:03:55

 K.V.A.

Moderator

8994786
Zarejestrowany: 2010-09-14
Posty: 735
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Piwo!?! nie, nie przepadam, chyba że Desperados albo Kasztelan. Wole inne trunki: wódka, tokaj, wermut, likiery, ajerkoniak, RUM to najlepszy, a szczególnie taki 78%wy moich starych. Fon mam megawytrzymały, że wgle sprawnie działa po tym co przeszedł. A smerfy i gumisie to prawdziwe bajki a nie jakieś kurcze co pod malutką górkę wchodzą rok bo ciągle śpiewają. Jakie będzie pokolenie co się na takich bajkach wychowa!?!

Offline

 

#9 2010-09-28 17:46:33

 Ostwald xD

Administrator

6075912
Zarejestrowany: 2010-09-14
Posty: 414
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Nie wiem. Wolę nie myśleć jakie bajki będą oglądać nasze dzieci drogie panie.
To będzie sieczka... Chociaż ja swoim będę puszczać bajki takie jak: Rumcajs, Krecik, Wilk I Zając, To są moje ulubione bajki No i możę Muminki (ale te stare) żeby i one bały się Buki xD

Offline

 

#10 2010-09-28 19:51:27

Wer

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-09-15
Posty: 680
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Lol Wiesz co, dzieci będziesz straszyć xD
Generalnie ja dzieci nie chce ;] To wredne małe paszkwile, a ja już 2 lata przez siostrę musiałam z małym bachorkiem wytrzymywać ;]
Masakra.
A teraz jak sis przywozi małą, choć ma już 5 lat, to wkurza mnie bardzo jak Olka ogląda właśnie takie porąbane bajki typu Witch- sricz, Atomówki - srówki i inne bzdety... Z Cartoon Network to tylko Bliźniaki Cramp i Ed, Edd i Eddy xD Reszta to badziewie ;]
Albo jaki ten Klub Myszki Miki jest porąbany xD On lasuje dzieciom w mózgach ;] Ja nie wiem jakim cudem siostrzenica moja to ogląda... Nie lepiej normalne te Disneyowskie animacje ?
Ja nie wiem...

Offline

 

#11 2010-09-28 20:35:33

 Ostwald xD

Administrator

6075912
Zarejestrowany: 2010-09-14
Posty: 414
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Ja generalnie tez nie chcę i to bardzo xD
No a jak już sie trafi to żeby chłopak hahaa
Nie no może nam się z czasem odwidzi;d

Ale to prawda te bajki są straszne A Krecika i Wilka i Zająca oglądam do teraz. "Nu Zajic ! Nu pagadi !" <333

Offline

 

#12 2010-09-28 20:44:19

Wer

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-09-15
Posty: 680
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Nie ma sensu mieć dzieci ;p Ja tam osobiście wolę konia mieć ;p Kochać będę jak swoje a nawet bardziej xd

Krecik wymiata xd Fajne te bajki były ;] Jan ogólnie jakąś ruską o ptaszkach oglądałam na tym pierwszy rosyjskim kanale ostatnio xd
Taka właśnie stara, ale fajna

Ostatnio edytowany przez Wer (2010-09-28 20:44:37)

Offline

 

#13 2010-09-28 20:53:06

 Ostwald xD

Administrator

6075912
Zarejestrowany: 2010-09-14
Posty: 414
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Mi chyba go wyłączyli xD Chociaż ne wiem ....
Ja ostatnio właczyłam kasete VHS 180 minut z Wilkiem i Zającem
płakałam ze śmiechux D

Offline

 

#14 2010-09-28 21:07:21

Wer

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-09-15
Posty: 680
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

No i takie bajki powinni puszczać Zamiast tego lasującego mózg gówna ;p
Mnie osobiście też wkurza że TVP info nie zrobi sobie programu "Było nie minęło" sztandarową produkcją... Program zajebisty i chwała p.Sikorskiemu za to co robi Że odnajdują te czołgi, resztki samolotów, oddają do muzeów. Rekonstruują niektóre, np. polskie Tankietki itp.

Offline

 

#15 2010-09-29 16:57:27

 Ostwald xD

Administrator

6075912
Zarejestrowany: 2010-09-14
Posty: 414
Punktów :   

Re: Nachlani Sarmaci o swoich czasach

Nasuwają mi się słowa piosenki na myśl:"Bo teraz bracie jest tak, że zachód wszędzie się pcha(...)I czasem boję się,że, że wschód ktoś ukraść nam chce"

Więc wiadomo oco chodzi... Wszędzie Ameryka i "freeeedoooom" .... to smutne.... gdyby ni ten Kolumb było by lepiej.... trzeba zauważyć, że ludzie zamieszkujący obie Ameryki byli "lekko" w tyle z postępem za Europą.... a teraz co? Robimy wszystko by sie Amerykańcom podlizac...;/ Tfu.. !


Trzeba dbać o tradycje nasze i znać historię by nie popełniać blędów z przeszłości....
(tak a propo słyszałyście o liście Kaczyńskiego na temat Rosji ??)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.rangerspl.pun.pl shakes of fidget na komorke mój mąż nie widzi kobiety we mnie czy dynamo kłamie speed travel rozkład